strona w naprawie zapraszamy jutro ;)

Szwendak

NOCLEG W KAMPINOSIE
Czołem.

Wraz z przyjacielem chcieliśmy zrobić sobie dwudniową
wycieczkę po puszczy (przenocować w namiocie). Przeanalizowałem mapę i zauważyłem na oznaczeniu dwa
miejsca zaznaczone jako kemping. W załączniku zamieszczam zdjęcia mapy gdzie te
miejsca zostały oznaczone.

Udałem się na mały rekonesans i tu pojawiła się moja konsternacja. O
ile miejsca zaznaczonego
jako kemping w okolicach Nowin (zdjęcie 1) nie znałem i trudno mi się
było wypowiadać
co do jego autentyczności ( teraz już wiem jest to po prostu polana) to
drugie miejsce w
okolicach Zamczyska mnie dosyć zdziwiło gdyż byłe tam parę razy i
docierałem
tam od strony ośrodka szkoleniowego straży pożarnej jak i od strony
Karpat.Udałem się tam ponownie i znowu prócz wiaty nic co wskazywało by
na kemping nie zastałem.

Napisałem do KPN z zapytaniem czy to błąd edytorski ale od dwóch
miesięcy mi nikt na mojego maila nie odpisał. Może ktoś się orientuje o
co chodzi?

Artur Z. Białoszewski
18-02-2013 11:11:30
Cześć

Ja bym to uznał za błąd na mapie. W tych miejscach raczej nie da się zanocować.

Polecam jedyne jako tako przygotowane miejsce to parking w Roztoce. Jest tam studnia z wodą, Tojtojka nawet się znajdzie i jest mała knajpka w której można poprosić o gorącą wodę, można coś przekąsić.

Co do nocowania w puszczy to sprawa nie jest taka prosta. Trzeba mieć zezwolenie z Dyrekcji parku.
Co do oznaczeń na Twojej mapie to ewidentnie oznaczają - jak ja to mówię bardaszki czyli wiata ze stołem do przekąszania czegoś na szlaku.

Po puszczy przeszedłem już prawie 2000 km i nie natknąłem się na miejsce w którym można by spokojnie przenocować. Można by pytać jeszcze w leśniczówkach. Ewentualnie w Starej Dąbrowie jest harcerski ośrodek szkoleniowy i tam można przenocować. Zostaje jeszcze hotelik w Julinku (nigdy tam nie byłem ale wiem, że działa.

Pozdrawiam, może ktoś z naszych klubowiczów pomoże w tej sprawie.

Kampinoski Szwendak.
18-02-2013 11:14:54
hr
Bez przesady Panie Pawle z tymi pozwoleniami, zezwoleniami i przychylnością Dyrektora d/s noclegu. Jeśli ktoś ma namiot i nie naświni po sobie jest wiele miejsc wewnątrz KPN dobrych na nocleg powtarzam dla prawdziwego turysty. Ale by nie być gołosłowny wymienię 5.
1. Polana Łubiec
11 Ławy
12.Pozostałości wsi Bieliny
13.Ur. Poligon

Ja po puszczy chodzę już 18 lat. Przeszedłem milion kilometrów i nigdy mnie nikt nie przegonił z puszczy po zmroku. Czasem nocowało się nawet w kraczkach siana na łąkach.
Co do noclegu w Roztoce serdecznie odradzam. Dobrze tam było gdy teren ten należał jeszcze do KPN. Teraz jest to prywatna działka i odpowiednio zapewne tam podliczą namiotowego turystę skoro za wjazd głupim samochodem każą sobie płacić. Bez komentarza. Pozdrawiam.
18-02-2013 21:08:49
hr
A ja będę chciał rozpalić ognisko o godzinie 15 w Łubcu na polanie, a Pan Dyrektor w sobotę nie pracuje, to gdzie mam pozwolenie zdobyć? Może załatwiać od poniedziałku na Tetmajera? Żenada.
18-02-2013 21:13:11
hr
Cześć. To się nazywa prawdziwy duch przygody. Zgadzam się z Gościem który wymienił tyle miejsc w Kampinosie w których można zanocować. Sam się zastanawiam po co musimy mieć zezwolenie na nocne wędrówki po Puszczy, czym jest to podyktowane. Rozumiem jeszcze jakieś zezwolenia na rozpalenie ogniska. Czasami taka nocna wyprawa mogła by być dużo ciekawsza i bardzie ekscytująca. Można by nad ranem zaczaić się gdzieś nad bagnem w oczekiwaniu na spotkanie oko w oko z dziką zwierzyną. Jestem zdania, że jeżeli ktoś ma choć trochę oleju w głowie to spokojnie powinien móc zanocować gdzieś na szlaku.
19-02-2013 11:16:09
hr
Jedna z naszych klubowiczek zadała mi pytanie.
Co się dzieje ze schroniskiem PTSM
Łubiec, czy nadal funkcjonuje?

Margit

Może wspólnie coś ustalimy w tej sprawie.
19-02-2013 11:21:26
hr
Schroniska PTSM w Łubcu i Kaliszkach już nie funkcjonują. Jednym z klimatyczniejszych miejsc oczywiście poza namiotami jest gospodarstwo agroturystyczne około 1,7 km za Roztoką na czerwonym szlaku w stronę Wierszy po lewej stronie. Pozdrawiam i życzę wielu namiotowych nocy w puszczy (bez zezwolenia :-) )
19-02-2013 11:36:27
hr
DŁUGODYSTANSOWIEC - wiesz może coś o cenie. Masz może jakieś namiary na nich?
19-02-2013 11:41:49
hr
Słuchaj jak będziesz tamtędy przechodził po prostu spytaj.Gdybym był tam przed Tobą spiszę numer telefonu widniejący przy bramie i wyślę na e-mail. Na moje oko miejsce tam bardzo klimatyczne i warto się tam zatrzymać poza sezonem namiotowym. Pozdrawiam.
19-02-2013 17:19:50
hr
Jutro ruszam około 9:00 z Truskawia do Wierszy a potem do Wólki Węglowej. To jak będzie chwilka czasu to podejdę i zobaczymy co to takiego i za ile. Dam znać na stronie jak się czegoś dowiem.
19-02-2013 20:54:22
hr
Tu gość ma rację. Dopiero od 5 lat w niektórych miejscach KPN widnieją tabliczki, że ruch turystyczny dozwolony jest tylko w porze dziennej.
Ale przecież to duży teren. Zejście z utartego, wyznaczonego szlaku pieszego może skończyć się pobłądzeniem (nie raz przeżyłem taką sytuację), wtedy czasem zwyczajnie ucieka ostatni autobus PKS np. z Górek lub Nowin i nie pozostaje nic innego niż nocleg na łonie natury. Z Kim wtedy się kontaktować i zwyczajnie po co?
W Izabelinie pracują w godzinach tak zwanej pracy. Zresztą w jakim celu potrzebna Dyrektorowi informacja, że ja tam sobie zostałem w puszczy. To moja sprawa i mój problem. Takie przepisy są zwyczajnie martwe wykonawczo i nikt nie sprawdzi przecież fizycznie czy ktoś tam nocuje w buszu czy też nie. Ja sam debiutując na tym terenie nie raz zmuszony byłem do szukania noclegu a to w deszczochronach, a to w opuszczonych domach, ziemiankach lub stogach siana. Wcale tego nie żałuję bo to wielka przygoda. Nikomu z tego powodu nic nie ubyło, nic nie pobrudziłem, popsułem itd. Dlatego wręcz gorąco namawiam. Róbcie sobie drodzy Klubowicze długie, tranzytowe wycieczki, weźcie ze sobą namiot, zanocujcie na przypadkowej polance. Doprawdy wrażenia bezcenne. Pozdrawiam.
19-02-2013 8:26:00
hr
Więc z pod cmentarza AK kieruj się czerwonym szlakiem na Roztokę. Po około 25 minutach wędrówki od Emila Posady natkniesz się na ową agroturystykę. Po powrocie z trasy napisz czy się udało. Pozdrawiam i życzę pięknych, zimowych fotek.
20-02-2013 7:28:15
hr
W parkach narodowych obowiązują określone przepisy i KPN nie jest tu żadnym wyjątkiem. Zabronione jest przebywanie w porze nocnej i biwakowanie gdzie popadnie. To prawda, że nocleg w lesie bardzo rajcuje \"traperów\". Jednak trzeba pamiętać, że noc to pora szczególnej aktywności zwierzyny i obecność człowieka w lesie zwyczajnie narusza \"domowy mir\" leśnych mieszkańców. Może warto o tym pamiętać planując kolejną wyprawę w dzikie ostępy.Jest jeszcze jeden aspekt nocowania \"na dziko\". Jeżeli coś nam się stanie, oby nie, to raczej ubezpieczyciel będzie mocno się wykręcał od wypłaty ubezpieczenia stwierdziwszy, że byliśmy tam gdzie nie wolno albo w czasie zabronionym. Może warto o tym pamiętać.
Tropiciel
21-02-2013 15:16:07
hr
Tropiciel poruszył bardzo ważny aspekt nocnych wypadów do puszczy, musimy pamiętać, że jest to dom dzikich zwierząt. Część zwierząt w porze nocnej żeruje, przemieszcza się po parku. Co do bezpieczeństwa to tez sprawa bardzo ważna. W porze nocnej o wiele ciężej by było nas tam odszukać i udzielić ewentualnej pomocy. Może najlepszymi miejscami na taki nocleg są leśniczówki. Chyba żaden leśniczy nie odmówiłby nam jednego noclegu w namiocie rozstawionym obok jego domu.
24-02-2013 11:12:24
hr
Czołem Wszystkim! Ja jestem autorem powyższego listu. Co do Parkingu w Roztoce to dobrze znam to miejsce i zgadzam się z przedmówcą co do jakości miejsca. Teraz w warunkach zimowych jest tam jak na autostradzie z racji dużej ilości amatorów nart biegowych co nie wiąże się z obcowaniem zbytnio z Puszczą. Co Ciekawe znów zaczęli pobierać tam opłaty za parking ( i mają nawet kasę fiskalną) za ponad godzinę jest 10 zł. W lato jak tam dotarłem z namiotem to akurat trafiłem na romskie obozowisko (z 40 osób) co znów nie wiązało się z ciszą i spokojem.
Temat poruszyłem dlatego że planowałem robić dwudniowe trasy wschód zachód, zachód wschód z noclegiem pod namiotem. Na zachodnim brzegu puszczy jest Osada Puszczańska PTTK w Tułowicach i w okolicy sporo fajnych atrakcji (przystań moto-wodna, spływy Bzurą, stadniny, przeprawa łodzią przez Wisłę do Czerwińska, kolej wąskotorowa) i chodziło o zrobienie właśnie trasy z Wa-wa Tułowice (ze spaniem pod namiotem) tam w osadzie kilka dni spędzić i zwiedzić zachodni brzeg puszczy . Raz byłem tam jak miałem 5 lat :)
Ja też zaliczyłem już spanie „na dziko” na lotnych pisakach w okolicach Janówka. Zdecydowanie polecam. Była dosyć duża susza i rano czuł się człowiek jak by wyssało z niego całą wodę (prawie jak na pustyni :) Zgadzam się jednak że trzeba zachowywać się dyskretnie ale przecież mówimy o noclegu a nie robieniu imprezy w lesie.
W ogóle temat noclegów w Puszczy i okolicach ciekawy bo nigdzie nie poruszany. Są jakieś agroturystyczne obejścia ale nigdzie nie ma o nich recenzji. Był ktoś ostatnio w Osadzie Puszczańskiej PTTK? Z tego co widziałem na ich stronie to dużo się tam zmienia.
Sigmund
24-02-2013 19:21:38
hr
Osada Puszczańska w Tułowicach zmienia się ale niestety.... na gorsze. Urbanizuje się i traci bardzo wiele wdzięku z dawnych lat. Stacyjka wąskotorówki w Tułowicach zmienia się w dworzec kolejowy. Niestety.....
Piękne, spartańskie czasy na tych terenach powoli odchodzą do lamusa.
25-02-2013 16:18:56
hr
Było kiedys fantastyczne schronisko pttk w Kampinosie.Został tylko obiekt w Tułowicach.Kiedys można było powędrowac sobie wzdłuż wisły z czerwinska,przez Wyszogród,drewnianym mostem na drugi brzeg i dalej nasypem kolejki do Tułowic.Piękne czasy.A w okolicy kosciół w Brochowie.Polecam wszystkim.Także ładne tereny z drugiej strony bzury.
25-02-2013 17:22:08
hr
Cześć. Byłem właśnie w okolicach Roztoki. Jest tam niedaleko mała agroturystyka. Zanotowałem do nich telefon 514 468 629. Dzwoniłem ale nikt nie odebrała. Będę jeszcze próbował, jak się czegoś dowiem dam wam znać.
28-02-2013 18:19:53
hr
Ta agroturystyka jest przy szlaku idąc od Roztoki do Wierszy po lewej stronie. To jest to miejsce o którym pisał Długodystansowiec.
28-02-2013 18:21:56
hr
Ja zawsze na dziko nocuje w puszczy kampinoskej,i nieuważam że komukolwiek zagrażam jak napisał traper,powinno się umożliwić nocowanie w parkach narodowych.
01-05-2013 19:47:32
hr
Fajnie by było, żeby można było bezpiecznie zanocować pod namiotem na jednej z polan w Parku. Niestety może to być niebezpiecznie nie dla zwierząt a dla nocującego.
02-05-2013 20:40:15
hr
A ja dwa - trzy tygodnie temu obok czerwonego szlaku prowadzącego od Roztoki do Wierszy znalazłem namiot z prawie kompletnym wyposażeniem. Od śpiwora po spodnie menaszkę , namiękły chleb. Namiot był rozerwany i wywrócony, zalany wodą, bo akurat padało. Żadnych wskazówek kogo . Wyglądało na to , że ten ktoś salwował się szybką ucieczką nie otwierając przy tym zamka. Nigdzie tego nie zgłaszałem, zostawiłem myśląc , że człowiek się ogarnie, wróci i zabierze dobytek ze sobą. Chyba , że wcześniej ktoś się połasi na te dobra. A gdy z dala zobaczyłem leżącą płachtę, to w pierwszej chwili krew mnie zalała, bo nieznoszę organicznie, gdy tałatajstwo wyrzuca swoje śmieci do lasu. A tak to na początku wyglądało. Chyba tylko bardziej nie znoszę , jak jakieś złodzieje kradną drewno po nocach piłując co piękniejsze drzewa . Tak jak na obrzeżu łąki krajobrazowej ( tak o niej myślę, ale to teren obięty ochroną krajobrazową) przy Wiktorowie , obok niebieskiego szlaku. Dusiłbym ręcznie.
Kuba
27-05-2013 14:35:14
hr
Park według mojego subiektywnego oczywiście zdania dzieli się na wschodni i zachodni, granicą jest droga Błonie - Kazuń. O ile części wschodniej raz jeden jedyny nadzialiśmy się na filanca w spódnicy, którego interwencja była bardziej szkodliwa od naszego "wykroczenia" [my pieszo po szerokim leśnym dukcie , dawniej dopuszczanym do ruchu pieszego na skrócie do znakowanego szlaku do którego nam brakowało mniej niż 500m a pani w smrodzącej Ładzie Niwie] to w części zachodniej hulaj dusza piekła nie ma; spotkaliśmy nawet tipi wskazujące na użytkowanie ale to parę lat temu było.
Na tych nieznakowanych ścieżkach spotykamy czasami ludzi, jest miło i sympatycznie wszystko to pasjonaci przyrody.
Zimą można na biegówkach pomykać Łasicą , jak dobrze zamarznięta - to też ciekawa trasa.
Poza tym chore jest na przykład to , że są w Puszczy cmentarze kolonistów, dwa nawet maja tablice informacyjne, które są według przepisów dla nikogo , bo nie są położone przy znakowanych szlakach turystycznych. Ale to chyba temat na dłuższą dyskusję, jest nadzieja że nowy Dyrektor Parku będzie trochę bardzie proturystyczny albo .... nic się nie zmieni. Poza tym jest tajemnica poliszynela, że tubylcy mogą grzyby zbierać bezkarnie a inni nie, więc do kogo te gadanie o ochronie?
03-09-2014 1:11:57
Mili Państwo,
A co ze Starą Dąbrową i ewentualnością skorzystania z gościnności Chorągwi W-skiej?
Czy ktoś próbował, bo mnie właśnie dzisiaj (9.05.2015 sobota)naszła chęć zdeptania puszczy od Tułowic na wschód, no i muszę gdzieś przenocować.
Czy w tym sezonie ktoś się orientował, czy harcerze gości przyjmują...
Pozdrawiam
09-05-2015 20:00:41
hr
Witaj. Bardzo dobrze, że o tym napisałeś. Ja już kilkukrotnie próbowałem się z nim kontaktować i nic. Może coś jest nie tak z ich numerem telefonu lub z mailem. Może jak ktoś z Was będzie w tamtej okolicy to może podejdzie do szkoły ZHP i weźmie jakieś aktualne namiary na nich.
11-05-2015 10:39:59
hr
tak, ja właśnie dziś chciałam zarezerwować noclegi w Starej Dąbrowie, numery nie działały, aż zadzwoniłam do warszawskiego biura komendy (telefon na stronie) i tam mi powiedziano, że ośrodek jest w remoncie :-/ ale dzięki za namiary na noclegi w Roztoce! już zarezerwowałam wstępnie, nadal działają :)
a jak najlepiej dojechać z W-wy do Tułowic?
pozdrawiam, Kasia
19-05-2015 18:15:13
Witaj Kasiu,
znalazłam takie oto wskazówki co do trasy z W-wy do Tułowic:
- transportem publicznym
brak bezpośredniego dojazdu. Dojazd do Sochaczewa pociągiem Kolei Mazowieckich lub PKP Intercity ze stacji Warszawa Wschodnia lub busem przewoźnika Motobuss kursującym na linii Sochaczew-Kampinos-Warszawa, z przystanku Warszawa, Marszałkowska – Sawa. Przejazd ok. 1 godz. Z Sochaczewa należy się przesiąść do autobusu PKS Grodzisk Mazowiecki i wysiąść na przystanku Tułowice (ok. 30 min jazdy). Dalej pieszo ok. 200 m na północ w stronę Borku Tułowickiego.

Też planuję się tam wybrać.
Proszę o wskazówki jak z Warszawy transportem publicznym + nogi dotrzeć na to pole w Cisowem.
Pozdrawiam,
Dominika
18-06-2015 3:02:39
hr
Do Dominiki (z opoznieniem)
Przez Gorki jezdzi PKS w tygodniu. Przez Leoncin i dalej na zachod rowniez cos jezdzi z Nowego Dworu Mazowieckiego. Da sie tam doejchac.

Ale najlepiej rowerem i wrocic tego samego dnia
23-10-2015 17:30:12
07-01-2016 20:19:01
hr
W Piaskach Królewskich jest ośrodek wypoczynkowy Dolina Słońca. Tam też można przenocować.
16-04-2017 20:27:13
hr
Witajcie. Jeszcze tu nie pisałem, ale chce powiedzieć, że skoro piszecie o noclegach w puszczy to od razu chce wspomnieć, że zmienili się mieszkańcy leśniczówki w Pociesze na tyłach pomnika "Jerzyki". Wiecie, tam, gdzie można zrobić cicho skrót na ścisły Sieraków i czasami można było zanocował na parkingu. Nowy leśniczy, który tam zamieszkał to (nie przeklinam) jakich mało. Wygania ludzi z drogi za szlabanem ale jak, krzyczy, grozi, w nocy zajeżdża na parking i tez ludzi wygania, jest wredny. Tam uważajcie.Poprzedni mieszkańcy i szklankę wody dali jak było trzeba, a ten to wariat jakiś, w ubiegłym tygodniu dał nam z siostrą popalić. Szkoda, że nie wszyscy w parku są przyjaźni turystom. A noclegów to faktycznie brak.
17-04-2017 18:27:52
hr
O właśnie...poprzedni co mieszkali w Pociesze grzecznie zawracali na szlak,awantur nie robili,nawet ciekawe rzeczy o parku opowiadali...mili byli po prostu. Ten nowy lesniczy to jakiś przerost formy nad treścią! Tam faktycznie uważajcie jeżeli nie chcecie mieć skopanego dnia.
18-04-2017 16:29:10
hr
Dzień dobry. Nazywam się Danuta Pepłowska-Marczak i jestem pracownikiem Kampinoskiego PN. Przez ostatnie 9 lat, do października 2016 roku, wraz z mężem zamieszkiwaliśmy osadę służbową w Pociesze, za pomnikiem "Jerzyki". W związku z powyższymi wpisami, do których macie państwo prawo, chciałabym prosić aby nie pisać tu na forum źle o nowym mieszkańcu tej osady - panu podleśniczym. Wiem, że także na innych forach pojawiają się negatywne wpisy na temat pana podleśniczego. Takie wpisy stawiają nas - byłych mieszkańców osady, w niezręcznej sytuacji. Jeśli macie państwo uwagi co do zachowania pana podleśniczego, proszę abyście zgłaszali je jego przełożonym. Jednocześnie dziękujemy za miłe słowa kierowane do nas. Dziękujemy przy okazji wszystkim zagubionym turystom, którzy trafiając pod nasz dom, byli na tyle uprzejmi, że te przypadkowe spotkania rozwinęły się w wieloletnie znajomości. Dziękujemy także starszym państwu, którzy bezinteresownie przynosili nam sadzonki roślin do ogrodu. Pozostając z wyrazami szacunku, zachęcam do zwiedzania i podziwiania parku, z poszanowaniem obowiązujących przepisów. Pozdrawiam wszystkich Szwendaków. Danuta Pepłowska-Marczak.
04-05-2017 8:11:03
hr
W zasadzie to nie moja sprawa bo ja się po tym puszczańskim grajdole nie szwendam.Ofszem , mieszkałem kiedyś w pobliżu tej nędzy i wspomnienia mam negatywne, choć widoki były piękne.Czasm śni mi się ten padół nieszczęścia i nędzy i to jest ciężkie przeżycie.Ale w sumie na starość pamięta się te lepsze chwile a te gorsze wypiera się z pamięci.No to do pani Marczak mam pytanie, co stało się z jej bardzo ciekawym , przyrodniczym blogiem? bo znikł mi z ulubionych i nie mogę na niego trafić.A po drugie primo to faktycznie ,lepiej nie pisać o faktach konwentach, jeśli nie były one zgodne z przepisami.Jeśli takie wpisy stawiają panią w niezręcznej sytuacji to proszę sobie wyobrazić w jakiej sytuacji stawiają one szwendaka, który, neta bene, jest ochotnikiem pracy za pocałowanie ręki, dla KPN?.S poważaniem , mam nadzieję że nikogo nie obraziłem ani nie uraziłem, zenek z kampinosa.
05-05-2017 18:53:01
hr
Zadzwoń lub idź do dyrekcji parku w Izabelinie. Tam wszystkiego się dowiesz.
06-05-2017 5:34:30
hr
Witam (Danka Marczak) i od razu odpowiadam na pytanie, gdzie jest mój blog o puszczy. Dziękuję za miłe słowa "Zenka z kampinosa", nawet nie wiedziałam ile osób czyta mój blog i czy ktokolwiek czyta, dopóki nie musiałam go zlikwidować. Wtedy zaczęły się telefony i pytania. Panie Zenku, nie mogę panu powiedzieć dla czego zlikwidowałam bloga o puszczy. Pisałam go prywatnie, ale jak pan wie jestem pracownikiem parku więc proszę sobie dopowiedzieć albo i nie. Niestety bloga nie będzie, a bardzo lubiłam dzielić się w nim pięknem puszczy. Zwłaszcza że mam dostęp do przepięknych miejsc poza szlakami. Szkoda, ale nie mogę go dalej prowadzić. Dziękuję za miłe słowa, pozdrawiam, do zobaczenia na szlakach.
Co do noclegów w KPN, przemarszy i ognisk itd - drodzy szwendakowicze: przepisy są jasne i klarowne,więc dzwońcie do dyrekcji i pytajcie.
26-05-2017 15:22:41
hr
No szkoda że pani Marczak tak łatwo zrezygnowała, bo z jaj blogu dowiedziałem się o Puszczy Kampinoskiej więcej niż z innych źródeł.Wprawdzie pochodzę z okolic puszczańskich i co nieco wiem na jej temat ale fachowe wiadomości z Pani bloga były bezcenne, szczególnie jeśli chodzi o ochrone przyrody.Właściwie to dziwię się władzom parku że nie płaciły pani za prowadzenie bloga.No takie wiadomości i filmiki propagandowe o Puszczy , które widziałem na stronie oficjalnej KPN, były raczej karykaturą rzetelnych wiadomości puszczańskich.Uważam że panina rezygnacja z prowadzenia doskonałego bloga jest nie powetowaną stratą dla KPN.Cieszył bym się z ponownego uruchomienia tej pożytecznej pracy s poważaniem zenek z kampinosa.
02-06-2017 15:26:10
Witam wszystkich,
Wybieramy się z kolegą za tydzień na przechadzkę po parku, chcemy przejść cały szlak czerwony od Dziekanowa Leśnego do Brochowa.
Czy podrzuci ktoś jakiś nocleg tak w połowie szlaku. Wymagań nie mamy jakichś wygórowanych może być agroturystyka, schronisko, jakiś hotelik, ale namiot w razie czego też bedziemy mieli.

Z góry dzięki za wszelkie wskazówki.
Michał
27-09-2017 23:28:57
hr
Witajcie. Bez problemu powinniście przenocować w Julinku koło Roztoki. To około 25 km od początku szlaku. Poszukaj w necie pod hasłem Julinek lub julinek park linowy.

Pozdro

Paweł
29-09-2017 11:20:47
hr
Może blog Pani Danuty jest gdzieś dostępny w formie np. archiwum offline do pobrania (taki jakby serwis www, ale bez serwera - można otworzyć na komputerze)?
Pozdrawiam, Marek
24-06-2019 10:15:56
hr
W sprawie blogu pani Marczak nie mam żadnych wiadomości ale podobnie zamilkła pani Zofia Dąbrowska która prowadziła blog ,, Mini wycieczki,,.. Ostatnio robiła przegląd cmentarzy ewangelickich na Mazowszu i nie odzywa się już chyba od lutego.Przypuszczam że mogła się zapaść w jakiejś mogile.Pewno do tej pory niewiele różni się od badanych umarlaków.
27-06-2019 14:20:21
hr
Dzięki Bogu, kamień z serca.
11-07-2019 11:19:45
hr
Zofia Dąbrowska żyje i ma się dobrze. Obecnie relacje z wycieczek publikuje na swoim profilu na facebooku.
11-07-2019 7:39:27
hr
Zakupiłam działkę w pobliżu czerwonego szlaku w okolicy polany Roztoka. Jest ogrodzona. Gdyby turysta w swoim namiocie chciał przenocować na terenie mojej działki to nie mam nic przeciwko.Musiałabym tylko o tym wiedzieć :kontakt telefoniczny 602245715.
22-07-2019 21:11:05

Dodawanie Wpisu

Treść:

Aby dodać Wpis musisz udowodnić, że nie jesteś botem

żeby to zrobić przepisz liczbę(5 cyfr)

anty_bot

Liczba z rysunku:

klub nasz_kpn ciekawe_miejsca ciekawe_trasy
krajobraz zwierzęta my_na_szlaku miejsca roślinki wydarzenia wspomnienia
galeria
Aktualna pogoda w Kampinoskim Parku Narodowym Artykuły o Kampinoskim Parku Narodowym Linki związane z Kampinoskim Parkiem Narodowym mapa parku KPN Wpisy użytkowników portalu